דילוג לתוכן הראשי

ראש הממשלה מבקש להשמיד את החיים המשותפים להצלת שלטונו

לתוך מדורת השנאה שגועשת סביבנו במערכת הבחירות הקשה שאנו נתונים בה החליט ראש הממשלה לשפוך דלי שלם של נפט שטבול ברעל קטלני. נפט של הסתה שעשוי להפוך את מדורת השנאה לשריפה של כול הגשרים שמחברים בין יהודים וערבים בישראל.

"אסור שתקום ממשלת שמאל שסומכת על ערבים שרוצים להשמיד את כולנו" - הרעל הזה שפוזר היום על ידי ראש הממשלה מביא את ההסתה של נתניהו נגד אזרחי ישראל הערבים למחוזות מסוכנים ממש . ראש הממשלה מוכן להוביל אותנו למלחמת אזרחים בשביל לשמר את שלטונו. זה משהו שמעולם לא נעשה בישראל. זהו אקט שהוא הרבה מעבר לתעמולת בחירות שממנה ניפטר בעוד שבוע. אם ראש הממשלה המסית הזה ינצח הרי שמיליון וחצי אזרחי ישראל הערבים יהיו תחת שלטון של רודן שרואה בהם גיס חמישי שרוצה להשמיד אותנו, היהודים.

שותפיי היהודים בארץ הזאת אני מבקש להתריע: זה מסוכן מאוד. ראש הממשלה הזה מוכן לעשות הכול על מנת להישאר ב"בלפור", אין לו קווים אדומים. הוא מסכן את הביטחון שלנו בנכונותו לשסות כאן עם בעם. כך מתחילה דינמיקה מטורפת שעשויה גם להיגמר במלחמת אזרחים.

המקרא מתאר מספר מלחמות אזרחים בקרב בני ישראל. אחת מהן מתארת את המלחמה בין שבט בנימין לבין שאר שבטי ישראל בעקבות הסיפור על פילגש בגבעה (בספר שופטים יט-כא). במוקד הסיפור איש מבני שבט לוי נקלע עם פילגשו לגבעה, עיר של בני שבט בנימין, שם נאנסת הפילגש באכזריות על ידי תושבי העיר ולאחר מכן מתה. בעקבות האירוע פרצה מלחמת אחים שבמסגרתה כמעט וחוסל שבט בנימין בידי שאר השבטים.

בנימין נתניהו, מוביל שבט מורעל בשנאת "הערבים" למחוזות שעשויים לדרדר את כולנו לתהום. אני מבקש לפנות לכול הישראלים – יהודים וערבים כאחד. בואו נמהר לשפוך מים צוננים על מדורת השנאה וההסתה של ביבי נתניהו לפני שיהיה מאוחר מדי. בואו נשים מגבלות לשיח הפוליטי המטורף, חסר האחריות וחסר הגבולות. בואו לא נאפשר לחילוקי דעות לגיטימיים להתפשט אל חיסול הדמוקרטיה והאזרחות המשותפת בישראל.

לפני שנה פתחנו בגבעת חביבה בית ספר תיכון בינלאומי למנהיגות לחיים משותפים ושלום. לבית הספר שלנו הגיעו בין היתר תלמידים מקוסובו, מדרום סודן, מארמניה, מישראל, ומהרשות הפלסטינית. תלמידים, רק בני 17,שסוחבים על גבם סכסוכים לאומיים של מאות שנים. סכסוכים בין אזרחים שחולקים מדינות, בין דתות ובין לאומים. סכסוכים שהותירו נהרות של דם מאחוריהם. גם אנחנו חיים כאן בסכסוך כזה אבל עד עכשיו בתוך ישראל הוא לא היה מדמם. ראש ממשלתנו עובר בימים האחרונים את הקווים האדומים הכמעט אחרונים שיובילו את הדם פנימה לקונפליקט בין אזרחי ישראל היהודים והערבים. הוא מוכן לפוצץ את מערכת היחסים בין יהודים וערבים רק כדי להישאר בשלטון. מלבדו לאף אחד אין עניין בזה. לא בחברה הערבית ולא בחברה היהודית. כמי שעובד עם אזרחי ישראל הערבים אני מעיד כאן שפניהם אל שותפות אזרחית בישראל. זה רצונם, זו תקוותם.

עליהם אני סומך. אני מבקש לסמוך גם על אחיי היהודים שנשכיל לעצור את הטירוף ולשרטט מחדש את הקווים האדומים שראש ממשלתנו מבקש למחוק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ביבי והימין שכחו מה זה להיות יהודים

"וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגֵּר הגָּר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם" (ויקרא יט, לג-לד ( מסע גזעני מתוזמר היטב כנגד אזרחי ישראל הערבים מתנהל בארצנו ומתקבל באדישות בציבור. מסע אנטי-יהודי שמובל על ידי ראש ממשלת ישראל ומפלגות הימין – אלה שמתהדרות ביהדותם וציוניותם. ראש הממשלה פצח בו לפני שבוע כשתקף את רשימת "כחול לבן" והאשים: " הם מסתמכים על גוש חוסם עם מפלגות ערביות, שלא רק שלא מכירות במדינה, אלא פועלות לחסל את ישראל". דף המסרים הזה עבר לכול דוברי הימין שחזרו על "האישום" הנורא כלפי האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי על כך שהם מתכוונים להיעזר באזרחי ישראל הערבים על מנת ליצור "גוש חוסם". כמה מביש. כמה רחוק מתפיסת העולם של היהדות. כמובן שאפילו "כחול לבן" לא יכולים לדמיין ש"חלילה" האלטרנטיבה לממשלה הקיימת תשתף  את אזרחי ישראל הערבים בשלטון. ניתן היה לצפות שמנהיגי "המרכז" יגיבו כנגד עצם הגזענות וההדרה של  20 אחוז מאזרחי ישראל, אבל לא – הם פצחו

אפליית ערבים בישראל גם במאבק בקורונה

אתמול התפרסמו נתוני החולים בקורונה בישראל לפי יישובים. מדהים שבישראל אין כמעט אף חולה ערבי. כנראה שיש "גזע עליון" בישראל והוא בכלל ערבי, חסין לקורונה.   כול העולם חולה בקורונה אבל אזרחי ישראל הערבים מחוסנים. הם פשוט לא חולים. לא בעיר הצפופה אום אל פאחם, לא ברהט שבנגב, לא בעיר הבירה של החברה הערבית – נצרת. כולם בריאים. איזה יופי! אבל יש עוד אופציה והיא מצערת מאוד – את הערבים לא בודקים, ולכן גם לא מוצאים חולים. כול הכבוד לנו, מדינת ישראל, לוקחים את התפיסה הגזענית שלנו גם למאבק בקורונה ומאמינים שככה ננצח אותה. שנצליח לרפא את היהודים והמגפה תשתולל אצל הערבים ? זה שילוב של טמטום, חוסר מוסר, וחוסר אחריות משווע. רבים בחברה הערבית ממשיכים לצאת לעבודה בחקלאות ובבניין, גם במקומות בארץ שבהם יש נדבקים רבים במחלה. רבים מהעובדים החיוניים בבתי החולים הן מקרב הרופאים והן מבין אנשי האחזקה והניקיון מגיעים מהחברה הערבית. אלה גם אלה מחד חיוניים מאוד למשק הישראלי ולהתמודדות של מערכת הבריאות, ומאידך חשופים למחלה ומביאים חשיפה זו ליישובים הערביים. אם לא נערך מידית לטפל בחברה הערבית

קריאת חבצלת – השומר הצעיר – גבעת חביבה, לקראת תוכנית הסיפוח

צלם:  יאיר טלמור (TalmorYair) שליחותנו התנועתית זה למעלה ממאה שנים עיקרה שילוב בין ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים. אנו מאמינים שהדרך להבטיח את עתידו של העם היהודי דורשת את קיומה של ישראל כבית לאומי לעם היהודי. בית לאומי שמבוסס על שוויון ערך האדם, צדק חברתי ודמוקרטיה משגשגת. בית לאומי שמקיים שותפות שוויונית עם אזרחי ישראל הערבים ברוח מגילת העצמאות ושואף לשלום עם מדינות ערב השכנות. תוכנית הסיפוח שמובלת על ידי ראש ממשלת ישראל מהווה פגיעה בערכי הליבה של התנועה שלנו, מסכנת את המשך המפעל הציוני ואת קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית החיה בשלום ובאחווה עם שכנותיה. עתידנו כעם וכחברה יהיה מונח בשבועות הקרובים על כפות המאזניים. במקום לסיים את הכיבוש לו אנו מתנגדים כבר 53 שנים, מהלך סיפוח והחלת ריבונות ישראלית בשטחים הכבושים לא רק שימנע מהפלסטינים את מימוש זכויותיהם הלגיטימיות לחירות וריבונות הוא גם מסכן את הסכמי השלום הקיימים של ישראל במזרח התיכון ומאיים להבעיר את האזור כולו. תנועת השומר הצעיר לדורותיה, בארץ ובעולם, מחויבת לערכיה וקוראת לממשלת ישראל : עד כאן! אנו דורשים ממנהיגי המדינה עצרו