דילוג לתוכן הראשי

"אני סייט ספסיפיק"

תערוכת אמנות, בית הספר הבינלאומי בגבעת חביבה, מחזור א'
משתתפים: מנאת אבו סמארה, הנסלי אגבו, דיאנה ברגמן, גנט סרוודיקו, מינה דאגאש, לירי דה- ויט,רז פילדרבאום, ואזגן גספאריאן, יארא גנאיים, לילי הובניסיאן, אסקנז הובניסיאן, זמפירה איברגימובה,  מאיאר ג'ובראן, קיילה קפלן, דירה קומיאקובה, אריאל קיזלר, אורי קלמפנר, וואג'ד מחאג'נה,אליה פבליק- דרדל, נגה סמוכה, סמואל ואן לוואן, סאם ויינברג.

אוצרת: אפרת גל שמש

כיתת האמנות של 2019 גאה להציג את תערוכת האמנות הראשונה של בית הספר הבינלאומי בגבעת חביבה. התערוכה הינה הצצה למה שעברנו במהלך השנה. אלו הן היצירות של 22 סטודנטים מוכשרים וייחודים מרקע תרבותי ומגוון וסיפורים שונים שהם מבקשים לספר.

שם התערוכה- "אני סייט ספסיפיק" מבוסס על הושג האמנותי- "סייט ספיסיפיק"- אמנות תלויית מקום. כלומר אמנות שנוצרה במיוחד עבור מקום מסויים והמקום הינו למעשה חלק בלתי נפרד מן העבודה.
התערוכה מוצגת במגדל הספרייה הישנה בגבעת חביבה שתוכנן על ידי האדריכל שמואל מסטצ'קין- תלמיד אסכולת הבאו- האוס וממובילי הסגנון הבינלאומי בארץ. המגדל המעוגל, בן שלוש קומות, עומד לפני שיפוץ אשר יהפוך אותו למרכז למידה מתקדם.

האמנות המוצגת מתייחסת באופן ספציפי למגדל הייחודי, אבל מכילה בתוכה גם את ההתייחסות לשהות בבית הספר הבינלאומי, בקמפוס גבעת חביבה, במדינת ישראל- אשר עבור רבים מן התלמידים הינה ארץ זרה. העבודות בתערוכה מתייחסות לחויית הלמידה בבית הספר הבינלאומי הכוללת שהות אינטנסיבית  בסביבה מגוונת.  השנה הראשונה בבית הספר היתה עבור כולם- מסע משמעותי, בו נאלצנו להפתח כלפי החדש והבלתי מוכר ולהאזין גם לנרטיבים הסותרים את שלנו. המפגשים האלה גרמו לכל תלמיד להביט פנימה, מצד אחד, להדגיש היבטים בזהות ובמורשת האישית ומצד שני לבחון מחדש אמונות ותפישות עולם.
במסעם האמנותי, התלמידים בחנו מרכיבים בזהותם- לאומיות, מגדר, אידיאולוגיות, אמונות וחלומות. אצל רבים מהם, הבחינה, הדגישה את הפער בין האופן בו אני מרגיש לאופן בו אחרים רואים אותי, הפער בין המלאכותיות של תוויות וסטריאוטיפים והמורכבות של עצמי רב שכבתי. 

התערוכה פותחת בפני כל תלמיד את ההזדמנות לתפוס מקום בעולם, לומר- הנה אני, זה מי שאני. לעיתים 
קרובות מבקשים לבטא דבר מורכב, עדין, או שנוגע בנקודות מכאיבות, אבל לאמנות יש דרך להכיל את הכל.


דיאנה ברגמן

אליה פבליק- דרדל

גנט סרוודיקו

הנסלי אגבו

אורי קלמפנר

ואזגן גספאריאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ביבי והימין שכחו מה זה להיות יהודים

"וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגֵּר הגָּר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם" (ויקרא יט, לג-לד ( מסע גזעני מתוזמר היטב כנגד אזרחי ישראל הערבים מתנהל בארצנו ומתקבל באדישות בציבור. מסע אנטי-יהודי שמובל על ידי ראש ממשלת ישראל ומפלגות הימין – אלה שמתהדרות ביהדותם וציוניותם. ראש הממשלה פצח בו לפני שבוע כשתקף את רשימת "כחול לבן" והאשים: " הם מסתמכים על גוש חוסם עם מפלגות ערביות, שלא רק שלא מכירות במדינה, אלא פועלות לחסל את ישראל". דף המסרים הזה עבר לכול דוברי הימין שחזרו על "האישום" הנורא כלפי האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי על כך שהם מתכוונים להיעזר באזרחי ישראל הערבים על מנת ליצור "גוש חוסם". כמה מביש. כמה רחוק מתפיסת העולם של היהדות. כמובן שאפילו "כחול לבן" לא יכולים לדמיין ש"חלילה" האלטרנטיבה לממשלה הקיימת תשתף  את אזרחי ישראל הערבים בשלטון. ניתן היה לצפות שמנהיגי "המרכז" יגיבו כנגד עצם הגזענות וההדרה של  20 אחוז מאזרחי ישראל, אבל לא – הם פצחו

אפליית ערבים בישראל גם במאבק בקורונה

אתמול התפרסמו נתוני החולים בקורונה בישראל לפי יישובים. מדהים שבישראל אין כמעט אף חולה ערבי. כנראה שיש "גזע עליון" בישראל והוא בכלל ערבי, חסין לקורונה.   כול העולם חולה בקורונה אבל אזרחי ישראל הערבים מחוסנים. הם פשוט לא חולים. לא בעיר הצפופה אום אל פאחם, לא ברהט שבנגב, לא בעיר הבירה של החברה הערבית – נצרת. כולם בריאים. איזה יופי! אבל יש עוד אופציה והיא מצערת מאוד – את הערבים לא בודקים, ולכן גם לא מוצאים חולים. כול הכבוד לנו, מדינת ישראל, לוקחים את התפיסה הגזענית שלנו גם למאבק בקורונה ומאמינים שככה ננצח אותה. שנצליח לרפא את היהודים והמגפה תשתולל אצל הערבים ? זה שילוב של טמטום, חוסר מוסר, וחוסר אחריות משווע. רבים בחברה הערבית ממשיכים לצאת לעבודה בחקלאות ובבניין, גם במקומות בארץ שבהם יש נדבקים רבים במחלה. רבים מהעובדים החיוניים בבתי החולים הן מקרב הרופאים והן מבין אנשי האחזקה והניקיון מגיעים מהחברה הערבית. אלה גם אלה מחד חיוניים מאוד למשק הישראלי ולהתמודדות של מערכת הבריאות, ומאידך חשופים למחלה ומביאים חשיפה זו ליישובים הערביים. אם לא נערך מידית לטפל בחברה הערבית

חוק הלאום - הצהרת גבעת חביבה

אנו, חברי המועצה הציבורית של גבעת חביבה מחזקים את ידיהם של כל אלו המובילים יחדיו -  גם בימים קשים אלו נוכח חוק הלאום – סדר יום ליצירת חברה משותפת בישראל.  חברה ישראלית המושתתת על שוויון אזרחי, דמוקרטיה מהותית והגנה למיעוטים - ערכים שבאים לידי ביטוים הנחרץ במגילת העצמאות של מדינת ישראל. אנו מתנגדים באופן מוחלט לחוק הלאום הדורסני שחקיקתו הנחפזת יצרה קרע עמוק בין האזרחים הערבים לבין המדינה ומבקשים לבטלו לאלתר. זהו חוק מפלג הפוגע אנושות בחוסן החברתי של כולנו ושומט את הלגיטימיות מאזרחותם של כ-20 אחוזים מאוכלוסיית המדינה. חוק המבטל את עיקרון השוויון המהווה מרכיב קריטי במאמצינו לכינונה של חברה משותפת בישראל ופוגע ביסודות הדו-קיום השוויוני עליהם אנחנו עמלים מזה כ-70 שנה. לצד החששות הקשים, אנו שואבים עידוד ותקווה מהקולות הרבים של אזרחים ואזרחיות המוחים נגד החוק - נקודות אור בחשכה שנכפתה על כולנו - ומתגייסים יחד עם כלל הארגונים הפועלים בתחום כדי לחזק את המחאה האזרחית ולהעצים את קולה. אנו קוראים לציבור היהודי בישראל להושיט יד תומכת לאזרחים הערבים כשותפי אמת במאבק וב