דילוג לתוכן הראשי

Enough is enough

לפתיחת כנס התמיכה בתהליך השלום

מוחמד אל מאדני והמשלחת הפלשתינאית, סגן שגריר ארצות הברית, ראשי ערים ורשויות, ראשי ארגוני השלום, התנועה הקיבוצית, תנועות הנוער, תלמידי בתי הספר, אזרחיות ואזרחים יקרים - סאלם עלייכום!
ברוכים הבאים לגבעת חביבה, אהלן וסהלן!

גבעת חביבה חרתה על דגלה , מיום היווסדה לפני 65 שנים על ידי הקיבוצים של השומר הצעיר, את המחויבות לשלום. את הכנס הזה אנחנו מארגנים ביחד עם שותפינו הפלסטינאים מתוועסול מתוך תחושת דחיפות שמחייבת שילוב ידיים של אזרחים שדורשים ממנהיגיהם לעשות שלום.

לפני כמעט שנה ביקר כאן בישראל הנשיא אובמה. הוא בחר לקיים את הנאום המרכזי שלו  כאירוע ציבורי שבו הוא פונה לעם כולו . כך אמר במהלך נאומו:
"זה בדיוק המקום שבו השלום מתחיל – לא רק בתוכניות של מנהיגים, אלא בתוך לבם של אנשים. לא רק בתהליך שמתוכנן בקפידה, אלא בקשרים יומיומיים שמתרחשים בין אלה שחיים בארץ הזו, וכך גם בירושלים הקדושה. כפוליטיקאי, אני יכול להבטיח לכם את זה: מנהיגים פוליטיים לא ייקחו סיכונים אם העם לא ידרוש מהם לעשות זאת. עליכם ליצור את השינוי שאותו אתם רוצים לראות."

זהו תפקידנו - להכשיר את הלבבות לקבלת השלום. כנס זה , והבאים שיבואו אחריו בישראל ובפלסטין  - נעשה לשם כך.

אני עומד כאן לפניכם, כחבר קיבוץ השומר הצעיר – עין השופט. כבן לניצול שואה. אבא שלי היה יתום ופליט מלחמה שאיבד את אביו ובייתו בהיותו ילד וזכה לתקומה וחיים חדשים כאשר הגיע עם אמו לארץ ישראל ביולי 1948 ,בעקבות הקמת מדינת ישראל. אבל החירות של האבא שלי התקבלה רק כאשר ,ובעקבות , האסון של הפלשתינאים. הנכבה .החרות והחורבן של שני העמים לא ניתנות להפרדה.
אני עומד לפניכם כציוני שמאמין בזכותו המוסרית הבלתי מעורערת של העם היהודי לבית לאומי משלו. עם כל המטען הזה אני עומד כאן וקובע – די.
די לכיבוש הרע והמשחית.
די למלחמות ונהרות הדם של החפים מפשע בשני הצדדים
 Enough is enough הגיעה העת להפסיק את הפחד והשנאה.
הגיעה עת הפיוס והשלום - למען עצמנו, למען ילדינו , למען כל תושבי המזרח התיכון והעולם כולו.

לפני 97 שנים, בשני לנובמבר 1917 נמסרה הצהרת בלפור שבה הצהיר שר החוץ הבריטי בשמה של ממשלת הוד מלכותו, את הצהרת ההזדהות עם השאיפות היהודיות הציוניות כפי שהוגשה לקבינט ואושרה על ידו:
"ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, ותשתדל במיטב מאמציה להקל על השגת מטרה זו, בתנאי ברור שלא ייעשה שום דבר העלול לפגוע בזכויות האזרחיות והדתיות של עדות לא יהודיות בארץ ישראל" . לפני 92 שנה אישר חבר הלאומים , שקדם לאו"ם, את ההצהרה הזו כמדיניות עולמית.  מדיניות שבאה לידי ביטוי בהחלטת האו"ם מיום 29 בנובמבר על הקמת מדינה יהודית, לצד מדינה ערבית – כאן בארץ הזאת.
כיום , כמעט 100 שנה אחרי הצהרת בלפור, 66 שנים לאחר הקמת מדינת ישראל איננו זקוקים יותר להכרתו של מישהו בעולם להיותה של מדינת ישראל הבית הלאומי של העם היהודי . על כך אין חולקים. המחלוקת היא על תפיסת המדינה היהודית  ככובשת של עם אחר, כמפלה את אזרחיה הערבים, כמדינה שבה היהדות מתנגשת בדמוקרטיה. זו איננה המדינה שהוקמה ב1948 כביטוי למימוש החזון הציוני. וזו המדינה שתהיה כאן אם לא יהיה שלום, ומהר!  ללא שלום אין סיכוי לדמוקרטיה, לצדק ולשוויון.

מגילת העצמאות , שנפתחת בחיבור של העם לארץ במילים: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית ", קבעה את החזון הברור למדינת ישראל כך:
"מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות." 

זהו החזון הציוני למדינת ישראל: מדינת הלאום של העם היהודי כמדינה שבה יש שוויון מלא וגמור לכל אזרחיה, חיה בשלום עם שכנותיה ונאמנה לעקרונות של האו"ם.
מי שתומך בזה כיום בישראל מוגדר כשמאל קיצוני אנטי ציוני, ומי שפועל על מנת להפוך חזון זה לבלתי אפשרי מוגדר כפטריוט ישראלי ציוני.

זעקי ארץ אהובה, כי כוחות של הרס וחורבן השתלטו עליך!
זעקי כנגד ההרס של היהדות, הישראליות והציונות. זעקי כי התהפכו היוצרות ובוניה ומחולליה של ישראל המודרנית הפכו להיות מוקעים כבוגדי המדינה.

אני קובע  שהמציאות היא הפוכה – בנט, חברי הבית היהודי, שרי הליכוד וחברי הכנסת שלה שהיו שותפים לפני שבוע להפגנה נגד תהליך השלום שמובל על ידי ממשלתם – כל אלה הם פוסט ציונים. הורסיה ומחריביה של התנועה הציונית וישראל המודרנית. אם ידם תגבר יהיה זה הסוף למפעל הציוני שהקים את המדינה הזאת. אם ידם תגבר תהי כאן מדינה אחת, לא דמוקרטית, מוקעת על ידי העולם. זוהי האלטרנטיבה שלהם ולכך נתנגד בכל כוחותינו.

אל מול ההכפשות המבישות כנגד ג'ון קרי, ארצות הברית, והאיחוד האירופאי אני מבקש להגיד תודה. תודה לאומות העולם שלא מוותרות עלינו, שלא מוותרות לנו.
תודה לך קרי על שנים של תמיכה בישראל האמיתית שמגיעות לשיאן בעיקשות למען השכנת שלום על בסיס פתרון שתי המדינות .
אין שלום אחר מלבד זה אשר מבוסס על קווי 67. אלה הקווים שיבטיחו את עתיד ישראל כמדינה שפויה  ודמוקרטית. כמדינת הלאום של העם היהודי  שבה כול אזרחיה שווים.

אני מבקש להודות לכל הנוכחים בכנס הזה שהגעתם היום לגבעת חביבה. מוטלת עלינו החובה לפעול בכל כוחנו על מנת לשכנע, להשפיע, לא לתת להזדמנות לחמוק. נשלב ידיים אזרחים משני הצדדים ישראל ופלסטין ונדרוש שלום. כאן בישראל נפעל בשותפות וחזית אחת ערבים ויהודים על מנת לברוא לעצמנו את העתיד של חברה משותפת ושוויונית החיה בשלום עם שכנינו. אני מבקש לאחל לחבריי ושותפיי אזרחי ישראל הערבים-פלשתינאים שנביא יחדיו את השלום שיסיים את הקונפליקט בין מדינתם לזהותם הלאומית.

אני מבקש לסיים בפניה למנהיגים - ראש הממשלה נתניהו והנשיא עבאס:
האחריות עליכם! , היכולת להביא שלום בידיכם.
ברצותכם תביאו שלום, פיוס ועתיד חדש לנו ולילדינו!
במידה ותהיו סרבנים תובילו לחורבן גדול, לדם ולשנאה. להמשך הסבל הפלשתינאי ולחיסול החזון  של מדינת ישראל. הגיעה שעת המנהיגות של האמיצים. כך או כך תכתבו בספרי  ההיסטוריה:
 האם זה יהיה כמנהיגים שהצילו את עמיהם ובנו נתיבות של שלום??
 או כמנהיגים שהובילו לחורבן, הרס ודם??

מכאן נשדר לכם את האמונה והתמיכה ביכולתכם לעשות שלום!!
          חיזקו ואימצו

יניב שגיא – מנכ"ל גבעת חביבה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ביבי והימין שכחו מה זה להיות יהודים

"וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו. כאזרח מכם יהיה לכם הגֵּר הגָּר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלהיכם" (ויקרא יט, לג-לד ( מסע גזעני מתוזמר היטב כנגד אזרחי ישראל הערבים מתנהל בארצנו ומתקבל באדישות בציבור. מסע אנטי-יהודי שמובל על ידי ראש ממשלת ישראל ומפלגות הימין – אלה שמתהדרות ביהדותם וציוניותם. ראש הממשלה פצח בו לפני שבוע כשתקף את רשימת "כחול לבן" והאשים: " הם מסתמכים על גוש חוסם עם מפלגות ערביות, שלא רק שלא מכירות במדינה, אלא פועלות לחסל את ישראל". דף המסרים הזה עבר לכול דוברי הימין שחזרו על "האישום" הנורא כלפי האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי על כך שהם מתכוונים להיעזר באזרחי ישראל הערבים על מנת ליצור "גוש חוסם". כמה מביש. כמה רחוק מתפיסת העולם של היהדות. כמובן שאפילו "כחול לבן" לא יכולים לדמיין ש"חלילה" האלטרנטיבה לממשלה הקיימת תשתף  את אזרחי ישראל הערבים בשלטון. ניתן היה לצפות שמנהיגי "המרכז" יגיבו כנגד עצם הגזענות וההדרה של  20 אחוז מאזרחי ישראל, אבל לא – הם פצחו

אפליית ערבים בישראל גם במאבק בקורונה

אתמול התפרסמו נתוני החולים בקורונה בישראל לפי יישובים. מדהים שבישראל אין כמעט אף חולה ערבי. כנראה שיש "גזע עליון" בישראל והוא בכלל ערבי, חסין לקורונה.   כול העולם חולה בקורונה אבל אזרחי ישראל הערבים מחוסנים. הם פשוט לא חולים. לא בעיר הצפופה אום אל פאחם, לא ברהט שבנגב, לא בעיר הבירה של החברה הערבית – נצרת. כולם בריאים. איזה יופי! אבל יש עוד אופציה והיא מצערת מאוד – את הערבים לא בודקים, ולכן גם לא מוצאים חולים. כול הכבוד לנו, מדינת ישראל, לוקחים את התפיסה הגזענית שלנו גם למאבק בקורונה ומאמינים שככה ננצח אותה. שנצליח לרפא את היהודים והמגפה תשתולל אצל הערבים ? זה שילוב של טמטום, חוסר מוסר, וחוסר אחריות משווע. רבים בחברה הערבית ממשיכים לצאת לעבודה בחקלאות ובבניין, גם במקומות בארץ שבהם יש נדבקים רבים במחלה. רבים מהעובדים החיוניים בבתי החולים הן מקרב הרופאים והן מבין אנשי האחזקה והניקיון מגיעים מהחברה הערבית. אלה גם אלה מחד חיוניים מאוד למשק הישראלי ולהתמודדות של מערכת הבריאות, ומאידך חשופים למחלה ומביאים חשיפה זו ליישובים הערביים. אם לא נערך מידית לטפל בחברה הערבית

קריאת חבצלת – השומר הצעיר – גבעת חביבה, לקראת תוכנית הסיפוח

צלם:  יאיר טלמור (TalmorYair) שליחותנו התנועתית זה למעלה ממאה שנים עיקרה שילוב בין ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים. אנו מאמינים שהדרך להבטיח את עתידו של העם היהודי דורשת את קיומה של ישראל כבית לאומי לעם היהודי. בית לאומי שמבוסס על שוויון ערך האדם, צדק חברתי ודמוקרטיה משגשגת. בית לאומי שמקיים שותפות שוויונית עם אזרחי ישראל הערבים ברוח מגילת העצמאות ושואף לשלום עם מדינות ערב השכנות. תוכנית הסיפוח שמובלת על ידי ראש ממשלת ישראל מהווה פגיעה בערכי הליבה של התנועה שלנו, מסכנת את המשך המפעל הציוני ואת קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית החיה בשלום ובאחווה עם שכנותיה. עתידנו כעם וכחברה יהיה מונח בשבועות הקרובים על כפות המאזניים. במקום לסיים את הכיבוש לו אנו מתנגדים כבר 53 שנים, מהלך סיפוח והחלת ריבונות ישראלית בשטחים הכבושים לא רק שימנע מהפלסטינים את מימוש זכויותיהם הלגיטימיות לחירות וריבונות הוא גם מסכן את הסכמי השלום הקיימים של ישראל במזרח התיכון ומאיים להבעיר את האזור כולו. תנועת השומר הצעיר לדורותיה, בארץ ובעולם, מחויבת לערכיה וקוראת לממשלת ישראל : עד כאן! אנו דורשים ממנהיגי המדינה עצרו